Köpinformation

Följande villkor reglerar förhållandet mellan dig som kund och Parma AB när du handlar på www.parma.se.

Alla priser i prislistan är inklusive moms och i svenska kronor (Sek) och gäller tills ny prislista utkommer eller att andra omständigheter infaller som Parma inte råder över, tex ändrade valutakurser eller råvarupriser. Parma reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Vi reserverar oss även för att de produktbilder vi visar på vår sida inte alltid stämmer överens med produkten. Samtliga produkter i parmas sortiment kan användas i Sverige, såvida inget annat anges.

Åldersgräns
Du måste vara över 18 år för att få handla av oss.
Målsmans medgivande gäller inte.

Kundtjänst:
För att komma i kontakt med Parmas kundtjänst rekommenderar vi att man ringer alternativt mailar till oss.

Öppetider
mån-torsdag 07.00-16.00
fredag           07.00-15.00
lunch             11.00-12.00


Telefontider alla dagar 10.00 - 15.00


08-773 00 45  
info@parma.se
Vi svara på mail oftast omgående dock senats inom 48 timmar alla vardagar

Leveransvillkor
Om inget annat anges så finns alla varor i lager.
Vi levererar ordrar samma dag eller dagen efter de är gjorda, i annat fall så kommer du som kund att bli kontaktad och kan då besluta själv om du vill vänta eller häva beställningen utan någon kostnad.

Betalning och frakter
För att du ska känna dig så lugn och trygg som möjligt med ditt köp hos oss så samarbetar vi med Klarna. Du kan i lugn och ro titta och känna på din vara hemma innan du betalar din faktura eller så betalar du med kort eller direktbetalning via banken, allt kommunikation sker via Klarnas säkra servrar.
läs mer om Klarna Checkout via denna länk www.klarna.se

Vi har FRAKTFRITT till hela Sverige.
Vid order under 500 sek debiterar vi endast 49 kr i expeditionsavgift
(gäller ej inloggadekunder, telefonordrar eller rep & slip)

Kort 0 kr
Tjänsten levereras av Klarna. Vi accepterar VISA, Mastercard samt American Express. Betalning sker alltid i en säker krypterad förbindelse så kallad SSL (Secure Sockets Layer) vilket garanterar att dina kort- och kontouppgifter inte kan ses av obehöriga på internet. Vi lagrar inte heller dina kortuppgifter utan du måste alltid ange dessa inför varje köp.

Faktura 0 kr
Tjänsten levereras av Klarna. Vid fakturabetalning bifogar vi en faktura med din leverans. Betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 8% per månad + gällande referensränta. Kontakta gärna klarna vid frågor rörande påminnelseavgift/räntor. Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd/registrerad adress. Du kan även dela upp din betalning, se klarna.se för mer information om kostnad och villkor

Direktbetalning via internetbank 0 kr
Tjänsten levereras av Klarna. Betala din order direkt genom att logga in på din internetbank.

Postförskott 95 kr
Du betalar kontant vid hämtning av paketet på postutlämningen. Du får en avisering via sms eller brev

Vi använder posten och DHL Service Point som distributör.


DHL Om det är paket eller vid vikt över 20 kg.
Leverans sker dagtid om ingen kan ta i mot paketet så aviseras du och får hämta det på närmaste DHL central eller själv komma överens med DHL om en extra utkörning mot betalning.
 
Outlösta försändelser
För ej utlösta paket debiteras en avgift på 300 kronor för expediering, packning, emballage, frakt, eventuellt postförskottsavgift, returfrakt.

Ångerrätt
Ångrar du ett köp så har du full returrätt inom 30 dager från att du mottagit varan.
Du betalar själv returfrakten men återfår varans pris + frakten från köptillfället. Du får självklart öppna och undersöka varan men den ska returneras oförstörd till oss.

Reklamation & Garantier
Vid reklamation, garantiärenden eller om du har blivit felexpedierad var god bifoga fakturan eller kopia på denna när du skickar tillbaka varan samt namn, adress, telefonnummer och vad ärendet gäller. Vi ersätter eventuella fraktutlägg.

Skadat gods
Om försändelsen är skadad måste du omedelbart anmäla det till ditt postkontor eller uthämtningsställe. Tag med varan så hjälper personalen dig med reklamationen. Om varan är skickad mot postförskott var god gör reklamationen direkt innan ni betalar för varan.

Allmänna reklamationsnämnden
www.parma.se faller under Distans och hemförsäljningslagen och vid en tvist så kommer vi att rätta oss efter allmänna reklamationsnämndens beslut.

Läs mer om Distans- och hemförsäljningslagen här

 

Kontakt information vid alla ärenden
Parma AB
Box 412
124 04 Bandhagen
08-773 00 45  
info@parma.se

Besöksadress
Parma AB
Porlabacken 2
124 70 Bandhagen